Jak jsem se dostal k fotografování

  •   Má cesta fotografa zatím není nikterak dlouhá, nicméně jí předcházelo několik rozhodujících okamžiků a klíčových období v mém životě. Už na střední průmyslové škole mě bavily technicky zaměřené předměty, jako technické kreslení a mechanika. Aktivně jsem se věnoval virtualnímu tuningu, jak kreslenému, tak i s pomocí počítačového programu, zkoušel jsem pracovat s photoshopem a následně upravoval různé typy zejména sportovních vozidel.
  •   Prvním foťákem v mé ruce byl paradoxně mobilní telefon, na který se daly pořídit v té době pěkné snímky, protože měl optiku od legendární značky Carl Zeiss. Rád jsem se toulal krajinou a fotil různé druhy hmyzu, přírodniny, krajinné scenérie, pořizoval momentky z výletů a dovolených. V té době by mě ani nenapadlo pořídit si nějaký kompakt anebo zrcadlovku.
  •   Zlom nastal před dvěma lety. Přítelkyně se aktivně věnuje sportu a já chtěl udělat pár fotek na památku. Když jsem zjistil, že mobil nebude na focení sportu to pravé, po dlouhém pročítání článků o fotografování a návštěvách několika fór na internetu, jsem se rozhodl zakoupit svou první zrcadlovku. Jako naprostý amatér jsem se vše učil sám, aby ze záměru něco vyfotit, vzešla výsledná fotografie. Několik dní trvalo, než se konečně začaly dařit první, pro mě povedené snímky.
  •   Po čase jsem zjistil, že kamarád, se kterým jsem delší dobu nebyl ve styku, také fotí a že má zrcadlovku. Zaměřuje se na volně žijící zvířata a architekturu, ale pro mě to bylo něco nového a chtěl jsem to také vyzkoušet. Slovo dalo slovo a začali jsme chodit do přírody spolu a fotili vše, co nás zaujalo a navzájem se učili.
  •   Focení jsem úplně propadl, přineslo mi plno zážitků, které bych si neuměl běžně ani představit. V současné době používám profesionální produkty značky Nikon a Sigma, a protože s vášní roste i chuť, moje focení je nyní náročné na kvalitní fotografické nástroje.

 

             Věnuji se převážně portrétní, svatební a reportážní (sportovní) fotografii a pak také wildlife fotografii, protože je to pro mě uklidňující relax. Mám za sebou focení několika svateb, večírků, mnoha kulturních a sportovních akcí.

  •   Svou první svatbu jsem měl možnost nafotit  jako host svatby a mé výsledné fotky se líbily a dodaly mi sebevědomí na focení dalších svateb, tentokrát již  samostatně. Focení společenských událostí, například svateb a sportovních klání na profesionální úrovni, beru jako výzvu a jsem moc rád, že mohu svými fotografiemi zaznamenat důležité životní okamžiky a zážitky druhých a rozdávat tak okolo sebe radost.

Moje realizovaná focení

Koníček se stává mou vášní :)

74859
Fotografií pro klienty
23
 Počet focených svateb a společenských akcí
212
Počet focených sportovních akcí 
105
Hodin kurzů pro začínající fotografy